Tilbake

Hvorfor vurdere å delta på en internasjonal messe?

Råd
Hvorfor vurdere å delta på en internasjonal messe?

Ettersom vår verden sakte går gjennom vaksinasjon og reduserer antall restriksjoner forårsaket av nedstengninger, kan vi forvente et stort comeback av forretningsutstillinger. Hva er funksjonene til utstillinger, og hvorfor anser mange bedrifter messer som et viktig markedsføringsverktøy selv under en pandemi? Produsenter og forhandlere viser frem sine produkter eller tjenester for eksisterende og potensielle kunder, forhandlere og andre interesserte selskaper på messer og utstillinger. De er gode sjanser for deg å se nye varer og gjenkjenne trender og konkurranse. Det er mange hemmeligheter å oppdage, la oss dykke inn!

 

Til å begynne med kan det være ganske nyttig å delta på en utstillingsmesse for et godt avgjort selskap så vel som for et nytt mens du åpner opp i et nytt marked. Fra alle mulige salgsfremmende alternativer har messer et bredt spekter av funksjoner som kan være til nytte for virksomheten din. De fungerer som et hjelpemiddel i vekst og vedlikehold av kunderelasjoner, etablere sterke partnerskap og hjelpe deg med å bygge et overordnet navn og posisjon i organisasjonen.

 

Det skal bemerkes at noen av selskapene kan være involvert i den internasjonale messen fra begge sider. Rekrutteringsselskaper kan for eksempel delta som outsource-partnere for å forsyne arrangørene med kvalifiserte ansatte. Fra et annet perspektiv kan en HR-virksomhet forplikte seg til informasjonsparametere som å gi opplæring for potensielle deltakere om hvordan de skal gjennomføre presentasjonene sine på messen. Til slutt kan ansettelsesbyråer ha en utstilling på showet for å dra nytte av den internasjonale kampanjen, nettverkene og direkte kommunikasjon med potensielle kunder.

 

Bygge og vedlikeholde kunderelasjoner

 

Personlig markedsføring er den mest vellykkede tilnærmingen til publikum. Dermed gir presentasjon av produktet på en messe selskaper en sjanse til å skape personlig kontakt med sine potensielle kjøpere. Utstillere kan vise frem sine beste produkter og tjenester ved godt forberedte produktpresentasjoner av god kvalitet, åpenhet for de besøkende og direkte kontakt med dem. Dette er et perfekt sted å utvide kundekretsen din og finne muligheter til å utvide på de nye markedene.

 

Mer enn en tredjedel av besøkende på utstillingsutstillinger er førstegangsdeltakere, ofte sannsynlig å være utlendinger. Som et resultat gir deltakelse i en messe utstillere store muligheter til å tiltrekke seg potensielle kunder fra utlandet og utvikle sin internasjonale innflytelse.

 

Utstillingsvindu for et produkt eller selskap

 

En messe er et trygt sted å observere hvordan kunder og partnere samhandler med et produkt. Ville det lykkes i det virkelige markedet? Kjøpere har en tendens til å evaluere produktkvaliteten med alle sansene sine, og messer er sensoriske opplevelser. Kunder liker å føle stoffer, se roboter i bevegelse og smake på mat. Også den følelsesmessige forbindelsen til kunden blir mer betydningsfull i markedsføring ettersom disse aktivitetene trekker oppmerksomhet til et bredt spekter av bransjeutvikling og etterspørsel, samt utviklingstrender. Ferdige produkter, samt prototyper, er til stede på utstillingen, og selskapet kan samle personlige tilbakemeldinger på design, kvalitet og bekvemmelighet av tjenesten deres ved direkte kommunikasjon med potensielle kjøpere. Små og mellomstore bedrifter tjener på messer fordi innovasjonene deres trekker mer oppmerksomhet i rampelyset enn de ellers ville gjort.

 

Øke merkevarebevisstheten

 

Å presentere en virksomhet på et internasjonalt utstillingsshow øker den offentlige oppmerksomheten drastisk. I tillegg til direkte bånd med potensielle kunder på selve utstillingen, har messene stor mediedekning utenfor arrangementet. Dette er hendelser som den daglige og handelspressen ofte bruker til dyptgående sektorkommentarer. Handelspressen dekker de viste varene og designoppfinnelsene mye, mens de aktuelle mediene bruker messer for å fokusere på tilstanden i bransjen og forretningsrapporter. Arrangementet gir utstillere en mulighet til å tiltrekke seg oppmerksomhet til produktet, samt bygge et sterkt merkevarebilde blant kunder og publikum.

 

Etablere nye partnerskap

 

Som bedriftsleder på en messe kan du ikke bare henvende deg til potensielle kunder, men også forretningspartnere. Enten du er grunnleggeren av et nytt eller et avgjort selskap, må du opprette kontakter med fremtidige salgs- og servicepartnere og mulige investorer. Forbindelser kan oppnås selv ganske enkelt ved å delta på en messe. Som et resultat vil de fleste oppstartsbedrifter gå til messer for å møte nye potensielle forretningspartnere.

 

Markedsutvikling og dyrking

 

Forretningsutstillinger er viktige virkemidler i markedsføringsdannelsen, da den konsentrerer tilbud og etterspørsel sammen på ett sted, samt bidrar til samspillet mellom deltakerne i det virkelige liv. Messer har en detaljert bransjeanalyse, som er en av forutsetningene for at en markedsøkonomi skal fungere ordentlig. Ingen andre steder kan forbrukerne få et så detaljert sammendrag av en sektors produktsortimenter, gjøre klare sammenligninger og koble til på en så personlig måte.

 

Sosial innflytelse

 

Messer og konferanser har ofte fungert som fora for informasjonsdeling. Informasjon som er analysert, raffinert og satt i riktig forstand, kalles kunnskap. Data har blitt en kritisk ressurs i dagens kunnskapsbaserte samfunn.

 

Det er et sted hvor utenlandske samfunn samles. Interesse for markedsføring på tvers av sektorer, samt internasjonale kontakter og samarbeid, overskrider politiske og regionale grenser. Nye ideer og nasjonale og kulturelle egenskaper kan effektivt deles i ånden av multinasjonal forståelse.

 

Avslutningsvis kan det å delta på en messe være tilstrekkelig for en veletablert virksomhet, samt en tidlig virksomhet som ønsker å komme inn i en ny bransje. Messene bistår i vekst og videreføring av kundeforhold, dannelse av gode allianser og utvikling av organisasjonens overordnede navn og status. Messer tilbyr et bredt utvalg av måter å støtte bedriftens salgsfremmende behov på.

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler