Tilbake

Fremtiden for internasjonale messer i en verden etter pandemien

Råd
Fremtiden for internasjonale messer i en verden etter pandemien

Relevant kunnskap formidles enkelt til potensielle kunder gjennom messer. En godt designet messeutstilling kan engasjere kunder og effektivt formidle et selskaps varer og tjenester. Den har muligheten til å illustrere produktfunksjonalitet og bruk, direkte til en målgruppe. Sakte begynner disse messearrangørene å gjennomføre arrangementer fysisk igjen, med alle nødvendige covid-beskyttelsestiltak. Er det noen fremtid for utstillingsmesser? Selvfølgelig inkluderer fremtiden messer, men nå med noen små endringer på grunn av pandemien.

 

Fra et personalperspektiv er en forretningsmesse en stor mulighet for rekrutteringsbyråer til å tilby sine tjenester. Teamet av arrangører er stort og trenger vanligvis ekstra hjelp utenfra for stillingene som Operations Team-ansatte, Assistansemannskap på showområdet, Registreringsskranken, osv. HR-ledere er svært nødvendige for store arrangementer, og i tillegg til å forsyne messen med menneskelige ressurser, kan ansettelsesbyrået bygge et sterkt nettverk innen showdeltakerne og også markedsføre seg internasjonalt.

 

Folk har en tendens til å tro at offline eller personlige hendelser ikke er så populære som de pleide å være i fjor. Selv om det er mange kontroversielle tanker om dette emnet, prøver utstillingsarrangører å overbevise om at viktigheten og effektiviteten til messer ikke endres. Det vil være mange muligheter til å knytte nettverk med bransjeaktører på utstillinger. Kjøpere må stole på selgeren (utstilleren) hvis de vil kjøpe for sin virksomhet, men det er også kritisk at tilliten går begge veier. Et møte ansikt til ansikt er best for dem å etablere tillit til hverandre. Offline nettverksplattformer opprettes av messer. De finnes også online, men det viser seg ikke å være så effektivt som personlig.

 

Faktisk er det en trend blant bedrifter å unngå virtuelle og fysiske utstillinger på grunn av COVID for å spare i markedsføringsutgiftene. Mange bedrifter har måttet justere budsjettene sine for å overleve. Men etter hvert som det virtuelle utstillingssystemet utvikler seg og etablerer seg, føler bedrifter behovet for å delta for å unngå å være overflødige i sin bransje og for å forbedre salgsresultatene (handelsresultatene). Hvis COVID-19 krever flere begrensninger, velger utstillingsarrangører å holde arrangementet praktisk talt, men når det er mulig, er både online og offline tilgjengelig. Utstillere som allerede har etablert relasjoner med bransjeinteressenter, kan bare vurdere å delta på nettet og vil få de samme fordelene som de ville gjort offline fra tidligere tilkoblinger. I mellomtiden vil de som er nye i en bransje bli oppfordret til å delta personlig for å etablere tillit hos kunder og forretningspartnere.

 

Å bygge den virtuelle utstillingen er for tiden kostbart på grunn av at den er i sine tidlige stadier av implementeringen, men når messer arrangører har satt opp systemet, vil det bli rimeligere. Det er mindre sannsynlig at utstillingsarrangører vil redusere budsjettet for eksterne arrangementer fordi de må tjene penger. Arrangører kan redusere den virtuelle deltakelsesavgiften for utstillingen, men de må finne en annen måte å samle inn inntekter fra deltakere eller investorer på.

 

Hva har egentlig endret seg med selve hendelsen?

 

Ifølge Informa Markets, organisasjoner som hjelper spesialistmarkeder til å innovere og vokse ved å gjøre det mulig for bedrifter å få kontakt med kunder, lære og handle - vil de fleste messer våren 2021 fortsatt bli gjennomført virtuelt. Online plattformer er designet på en måte som gir deltakerne maksimal virkelighetsopplevelse. Utstillerne kan bygge sin digitale selskapsbod og opprettholde kommunikasjon med potensielle kunder og investorer gjennom denne spesielle plattformen.

 

Når den globale situasjonen vil tillate offentlige sammenkomster, forventes det at internasjonale utstillingsshowarrangører må implementere mange nye sykdomsforebyggende praksiser på et fysisk arrangement. Alle deltakerne er kun kvalifisert til å delta på messen ved å følge alle regler, for eksempel bruk av masker, holde en 1 meter avstand mens personlig kommunikasjon, osv. På den annen side ville arrangører tilby desinfiseringsmidler og andre personlige hygieneverktøy på stedet. Det ville være viktig å redusere mengden unødvendig samhandling, for eksempel ved å gjennomføre registreringsprosessen online via QR-koder eller smarttelefonapper. I tillegg til alt dette, vil screening være et must på en fysisk begivenhet. Arrangører bør gjøre det mulig, før du går inn på stedet, får alle besøkende sjekket temperaturen og registrerer seg i systemet. Å ha et negativt Covid-19 PCR-testresultat en-to dager før utstillingen kan bli en vanlig norm for å delta på fysiske arrangementer i fremtiden.

 

Oppsummert begynner utstillingsshowarrangører gradvis å utføre arrangementer fysisk, men med alle nødvendige forholdsregler på plass. En messe tar sikte på å gi veiledning om et selskaps produkter og tjenester til en potensiell kunde, slik at en godt utført messepresentasjon kan tiltrekke seg kjøpere og effektivt kommunisere et selskaps produkter og tjenester i både fysiske og virtuelle arrangementer. Dette har potensial til å vise en målgruppe hvordan et produkt fungerer, og som et resultat av hvordan det vil være til nytte for kunden. Å delta i messearrangementer på nettet, eller fysisk, er alltid en god investering for et selskaps markedsføringsutvikling.

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler