Tilbake

Restaurant sosiale medier innlegg ideer: Hvordan gjøre siden din mer populær?

Råd
Restaurant sosiale medier innlegg ideer: Hvordan gjøre siden din mer populær?

Når vi lever i en tid med sosiale medier, vet vi alle hvilken stor del av tiden vi bruker på Internett. Du kan kritisere det, men det er vår virkelighet. Vi ser filmer og nyheter på Internett, vi leser artikler og søker også etter de beste restaurantene og hotellene der fordi vi umiddelbart kan få et inntrykk av det. Vi dømmer nettstedene på et øyeblikk, så derfor bør du bruke litt tid på å gjøre det perfekt. En kul og komfortabel side som gir informasjon til kunden på en enkel og rask måte, vil definitivt tiltrekke flere kunder til deg. 

 

God matfotografering

 

En av de enkleste måtene å representere restauranten din riktig på de sosiale mediesidene er ved å legge ut flotte bilder av maten din. Alle kan forstå et bilde - selv turister og forretningsreisende som ikke snakker fremmedspråk. Matbilder vil også tiltrekke seg lokale spisere siden et fint bilde er mer tiltalende enn bare en beskrivelse av parabolen. Men vær smart og invester i kvaliteten - tenk på de mest fotogene rettene og tenk på hvordan du presenterer den. Før du fotograferer maten, tenk hvordan du avslører de beste sidene av den, fordi hvert måltid krever en annen vinkel. Når du laster inn bildet, parer du det med noe skriftlig innhold - det vil bli husket i lengre tid. Du kan organisere bildene dine på nettstedet på en slik måte at kundene dine ser det du vil at de skal se. For eksempel, sett dine beste retter i midten av nettstedet. 

 

Dag i livet

 

Last opp noen videoer eller bilder fra arbeidsplassen din. Du kan laste dem opp på Facebook eller Instagram, eller andre populære nettsteder på sosiale medier. De trenger egentlig ikke å være noe spesielt, men de vil bare minne publikum om deg selv. Disse bildene vil også vekke kundens apetite. Hva kan være mer attraktivt enn en nylaget tallerken som kommer rett fra ovnen – kanskje bare en video av en person som spiser og kommenterer den! Dette ville umiddelbart bringe en haug med kunder til restauranten din. Nylig har Instagram Stories blitt veldig populære, så det kan være veldig smart å legge ut noen bilder på den vanlige veggen, og legge ut videoene i historiene fordi det er flere brukere som sjekker historier enn vanlige Instagram-vegger. 

 

Svar på anmeldelsene dine

 

Du bør alltid svare på alle dine online anmeldelser - ikke bare på de negative, men også på de positive. Det er naturlig at alle fokuserer på de negative tilbakemeldingene siden det gjør mye skade på virksomheten, men du bør i det minste takke kundene for tiden de brukte på å skrive en fin anmeldelse som gir en flott annonse for restauranten din. De fleste kunder forventer å få svar på kommentaren sin, spesielt til den som er negativ eller kritisk. Hva er den beste måten å svare på anmeldelser på nettet? Vel, først og fremst, prøv å svare så fort du kan. Skriv navnet deres og takk dem for anmeldelsen, selv om det er negativt fordi det hjelper deg å forbedre deg. Be alltid om unnskyldning og prøv å ikke forsvare deg selv, heller forklare hvorfor dette eller det skjedde. Opprett så mange gjennomgangsmuligheter som mulig fordi det øker synligheten din. Ikke glem å reagere på detaljer kundene dine nevnte, slik at de føler seg hørt. Å reagere på anmeldelser bygger tillit, fordi andre mennesker kan se din smarte respons, og de vil gjøre et positivt inntrykk av deg. Det er veldig viktig for å bygge et godt omdømme. 

 

Spill og aktiviteter

 

Hver side blir mer populær og kundene blir mer interessert i restauranten din hvis du gir dem en mulighet til å delta. Du kan opprette en fotokonkurranse der kundene dine må legge ut sine egne bilder i kommentarfeltet. Be dem for eksempel legge ut et bilde av favorittretten sin fra restauranten din. Du kan også bygge et basseng hvor du spør dem om deres favoritt dessert eller drikke. Og selvfølgelig belønne dem med en premie fordi folk elsker muligheten til å vinne noe. Husk Facebook-konkurranseformelen "kommentar + del" fordi den bringer mange kunder. Det er så enkelt som det! Du kan også sette noen som har ansvaret for markedsføringen din på sosiale medier, slik at den alltid blir tatt vare på.

 

Hvis du vil bli husket, vær til stede på sosiale medier. Det er opp til deg hvor ofte du skal bokføre der. Selvfølgelig vil det å sende lenken så mange ganger som mulig øke synligheten din marginalt, men du vil definitivt ikke bli irriterende. Og aldri, aldri gjøre større pauser, fordi det er veldig lett å bli glemt.

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler