Tilbake

Hvorfor Mange Restauranter Feiler: Hvordan Å Unngå Det?

Råd
Hvorfor Mange Restauranter Feiler: Hvordan Å Unngå Det?

Mange nye restauranter åpner hver dag, men bare en liten del av dem lykkes med å holde seg i virksomhet i lengre tid. Restauranter trenger mye for å overleve og noen ganger kan bare hyggelig velsmakende mat og entusiasme ikke være nok. Er det noen klare svar på hvorfor det er så vanskelig å oppnå i restaurantnæringen? Vel, hver situasjon er veldig unik, men det er noen viktige elementer som er aktuelle for hver restaurant- eller kaféeier. La oss ta en titt på dem.

Dårlig kundeservice

En av hovedgrunnene til at kundene ikke kommer tilbake til restaurantene er dårlig kundeservice. De fleste mennesker unngår å gi restaurantene en sjanse til fordi det er så mange andre gode steder å spise på i alle større byer. Så  servitører bør være klar over det faktum at førsteinntrykket er svært viktig for å bygge et vellykket forhold til kunden. Rekrutteringsbyråer kan forhindre dårlig kundeservice ved å hjelpe deg med å ansette de riktige personene. Dette vil hjelpe deg med å bevare ditt rykte, og spare mye tid og penger på å ansette en ny stab.

Dårlige markedsføringsideer

De fleste har sine favorittrestauranter, og det er derfor de ikke ser etter nye steder å spise, eller informasjonen om nye steder når dem ikke. I denne tiden med sosiale medier er digital markedsføring et begrep du bør være kjent med fordi den vil skape en jevn kundeflyt. Men du trenger en god strategi for din restaurantmarkedsføring. Tenk på målgruppen din og hvordan du kommer til den og opprett hovedmålene for annonsekampanjen din. Vær kreativ, fordi du ønsker ikke å være som alle andre. I denne bransjen kommer suksess med unikhet.

Middelmådig matkvalitet

Det er ingen grunn til å spare på mat på en restaurant, fordi dette vil koste deg mye mer enn å bruke de beste råvarer. Noen ganger kan du spare mer ved å bruke mer penger. Folk er oppmerksomme, så de legger merke til når maten er forberedt ved å bruke billige erstatninger eller utgåtte produkter. Så ikke gjør disse feilene. De fleste kunder vil helst foretrekke å betale mer enn å få mat av lav kvalitet. Videre bør kokker kontrolleres fra tid til annen fordi matlaging blir lett en rutine, og det kan føre til at enkelte ingredienser glemmes over en tidsperiode. En god idé er å smake på maten før du serverer den.

Lat personell

Selvfølgelig ønsker alle å få det beste resultatet ved å legge så lite innsats i det som mulig. Dessverre er det ikke virkeligheten de fleste av oss har å håndtere. Bare hardt arbeid fører til suksess. Som den store amerikanske forfatteren Gordon B. Hinckley sa det: "Uten hardt arbeid, vokser ingenting annet enn ugress." Så uansett hvor gode du eller dine ansatte er, må du jobbe både mentalt og fysisk for å opprettholde en vellykket bedrift. Du trenger også god kontroll over teamet ditt, men på en slik måte så de føler seg troverdige.

Vanligvis er svikt i en restaurant en kombinasjon av flere problemer. Noen av dem kan kontrolleres av restaurantens eier, mens noen kan det ikke. Men hvis du har en klar visjon og sterke systemer gir du aldri opp, og samarbeider du med rekrutterere som hjelper deg med å bygge et sterkt lag, vil sannsynligvis alt bli bra.

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler