Tilbake

6 ideer til restaurantkampanje

Råd
6 ideer til restaurantkampanje

Ingen vil hevde at det er morsomt og spennende å ha en vellykket restaurant. Jobben er kreativ, du møter mange nye mennesker, du kan være din egen sjef, og det er gledelig å se en fornøyd spiser. Men i dag er restaurantbransjen så konkurransedyktig som den noen gang har vært, og det blir vanskeligere og vanskeligere å holde seg i bransjen. Dessverre stenger flertallet av spisestedene det første året, men dette kan lett unngås med litt kunnskap om restaurantfremming. Her er noen tips om hvordan du overlever i dette ville feltet.

 

Spesialtilbud

 

Opprett et tilbud som kunden ikke kan takke nei til. Det bør vare i minst 30 dager, slik at informasjonen vil ha nok tid til å spre seg rundt, og flere kunder vil ha sjansen til å bruke den. Rabatten trenger ikke å være veldig stor, vanligvis er 25% mer enn nok. Legg det deretter ut på Facebook, og oppgi at de første 3 personene som kommenterer og deler innlegget, vil få det til halvparten av prisen, eller til og med gratis. Ikke glem å merke restauranten din som stedet, og legg selvfølgelig ut et appetittvekkende bilde av parabolen!

 

Instagram

 

Folk elsker å legge ut bilder av mat på Instagram. Så gjør det gunstig for din egen virksomhet! Opprett en konto slik at kundene kan merke restauranten din, og alle bildene vises på siden din. Det er så enkelt som det. Selvfølgelig må du legge ut spennende og tiltalende bilder av mat selv, men føles det ikke hyggelig å motta mange "hjerter"?

 

Bilder

 

Enten du legger ut bildene dine på Facebook eller Instagram, kan du prøve å holde kvaliteten høy. Sosiale medier er fulle av forskjellige bilder, og folk blir mye mer kresne om hva de ser. Bildene dine vil bli bedre hvis du er forsiktig med lyset - prøv å skape så naturlig lys som mulig. Bruk apper for fargekorrigering, men ikke overdriv. Maten må fortsatt se spiselig ut. Prøv å holde balansen i bildene dine: Velg ett tema eller en stil som du vil beholde i en lengre periode, fordi dette kommer til å være identiteten din.

 

Omdømme

 

Instagram kan være nyttig ikke bare for å få flere kunder, men det kan tjene som et verktøy for å bygge omdømmet. Lenken til restaurantens nettsted kan bare plasseres i Instagram-biografen, slik at kontoen din forblir solid og stilig. Bruk tagger, men legg dem inn i kommentarfeltet, slik at bildeteksten forblir ren fra markedsføring.

 

Hva er innpakning?

 

Vi lever i et nettdrevet miljø, derfor er en leveringstjeneste en avgjørende ting for restauranten din. Det er en stor sjanse for at du vil få flere nye kunder via denne plattformen. Men du vil ikke skille deg ut mye fra andre restauranter med bare en vanlig leveringstjeneste. Omfavn din kreative side! Hva med å gjøre kjøretøyene dine til markedsføringsmaskiner ved å få dem til å se underholdende ut? Vurder kjøretøyinnpakning - de fleste som ser dem husker grafikken. Det vil nå et bredere publikum, det er ikke aggressivt som trykte annonser, og det er målrettet fordi du annonserer for ditt lokale marked.

 

Friluft

 

Det er et ordtak om at all mat smaker bedre når du spiser den utenfor. Så hvorfor ikke vurdere å delta i et utendørs kjøkkenarrangement? Når folk, enten de er sjåfører eller fotgjengere, ser andre kose seg mens de spiser ute, vil de bli en del av den gruppen. Utendørs kjøkkenfestivaler er en flott mulighet til å vise frem restauranten din og komme i kontakt med publikum. De når et bredere spekter av gjester enn naturligvis ville komme til restauranten din. Og det er også gunstig for kokker fordi de kan henge sammen, dele sin lidenskap for matlaging med andre og bli inspirert på denne måten.

 

Nå som du har blitt kjent med disse restaurantkampanjetipsene, har du en mulighet til å opprettholde (eller til og med starte!) en vellykket virksomhet. Du trenger ikke å følge disse rådene strengt, men heller justere dem etter dine egne preferanser. Du vil aldri vite om det fungerer, hvis du ikke prøver det, men husk at du må finne en måte å holde deg synlig i markedet for å skape en sterk virksomhet.

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler