Tilbake

Vellykket Markedsøring Av Restaurant Og Kafė

Råd
Vellykket Markedsøring Av Restaurant Og Kafė

Alle ville være enig om at å ha en vellykket restaurant er morsomt og spennende. Jobben er kreativ, du møter mange nye mennesker, du kan være din egen sjef, og det er hyggelig å se en fornøyd gjest. Imidlertid er restaurantbransjen i dag like konkurransedyktig som den noen gang har vært, og det blir vanskeligere og vanskeligere å holde seg i bransjen. Dessverre lukker flertallet av spisesteder for godt i løpet av det første året, men dette kan lett unngås med litt kunnskap om restaurantreklame. Her er noen tips om hvordan du overlever i  denne jungelen.

Spesialtilbud

Lag et tilbud som kan ikke fornektes. Det skal vare i minst 30 dager, slik at informasjonen vil ha nok tid til å spre seg, og flere kunder vil ha muligheten til å  benytte det. Rabatten trenger ikke å være veldig stor, vanligvis er 25 % mer enn nok. Legg det deretter på Facebook, og si at de første 3 personene som kommenterer og deler innlegget vil få det til halv pris, eller til og med gratis. Ikke glem å merke din restaurant som det aktuelle stedet, og selvfølgelig, legg inn et appetittvekkende bilde av måltidet!

Instagram

Folk elsker å legge inn bilder av mat på Instagram. Så gjør det gunstig for din egen virksomhet! Opprett en konto slik at klienter kan merke din restaurant og alle bildene vil vises på siden din. Det er så enkelt som det. Selvfølgelig må du legge ut spennende og tiltalende bilder av maten selv, men er det ikke hyggelig å motta mange "hjerter"?

Bilder

Enten du legger bildene dine på Facebook eller Instagram, kan du prøve å holde høy kvalitet. Sosiale medier er fulle av forskjellige bilder, og folk er kresne på hva de liker. Bildene dine vil bli bedre hvis du er forsiktig med blits - prøv å bruke så naturlig lys som mulig. Bruk fargekorrigerende applikasjoner, men ikke gå over bord. Maten må fortsatt sees spiselig. Prøv å holde balansen i bildene dine: Velg et tema eller en stil som du vil beholde i en lengre periode, fordi dette kommer til å være din identitet.

Rykte

Instagram kan være nyttig, ikke bare for å skaffe flere kunder, men det kan tjene som et verktøy for å bygge omdømmet. Koblingen til restaurantens nettside kan bare plasseres i Instagram bio, slik at kontoen din forblir solid og stilig. Bruk tagger, men legg dem i kommentarseksjonen, slik at bildeteksten forblir ren for markedsføring.

Hva er wrapping?

Vi lever i et nettdrevet miljø, derfor er en leveringstjeneste en avgjørende ting for din restaurant. Det er en stor sjanse for at du vil få flere nye kunder via denne plattformen. Men du vil ikke skille deg ut fra andre restauranter med bare en vanlig leveringstjeneste. Ta imot din kreative side! Hva med å gjøre kjøretøyene dine til markedsføringsmaskiner ved å gjøre dem underholdende? Overvei bilbrett - de fleste mennesker som ser dem, husker grafikken. Det kommer til et bredere publikum, det er ikke så aggressivt som utskriftsannonser, og det er målrettet fordi du annonserer på ditt lokale marked.

Open-air

Det er et ordtak om at all mat smaker bedre når du spiser den ute. Så hvorfor ikke vurdere å delta i en open-air kjøkkenarrangement? Når folk, enten de er bilister eller fotgjengere, ser andre som nyter seg mens de spiser ute, ønsker de å bli en del av den gruppen. Utendørs-kjøkkenfestivaler er en flott mulighet til å vise frem din restaurant og for å komme i kontakt med publikum. Det kommer til et bredere spektrum av gjester enn det naturlig ville ha kommet til din restaurant. Og det er også gunstig for kokker fordi de kan henge sammen, dele sin lidenskap for matlaging med andre og bli inspirert på denne måten.

Nå som du har blitt kjent med disse tipsene for restaurantreklame, har du muligheten til å opprettholde (eller til og med starte!) en vellykket bedrift. Du trenger ikke å følge disse anbefalingene strengt, men justere dem til din egen preferanse. Du vil aldri få vite om det fungerer hvis du ikke gir det et forsøk, men husk at du må finne en måte å holde deg synlig i markedet for å kunne skape en sterk bedrift.

 

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler