Tilbake

Hvordan bruke sosiale medier til din fordel?

Råd
Hvordan bruke sosiale medier til din fordel?

Hvordan bruke sosiale medier til din fordel?
Visste du at å ha Facebook-, LinkedIn-, Twitter- eller YouTube-kontoer faktisk kan hjelpe deg med å rekruttere flere unge talenter? Slik gjør du det:

Legg inn jobbannonser på nettstedet ditt
Hvis du ønsker å tiltrekke flere personer til nettstedet ditt, må du sørge for at du legger inn en jobbannonse rett på nettstedet ditt. Hvis folk sjekker annonsene dine på jobbsøkportaler, og kan ønske å få mer grundig informasjon om stillingen, så bør du sørge for at du inkluderer en lenke til ditt eget nettsted.

Bruk emneknagger
Emneknagger er mote i dag, og kan hjelpe deg med å få flere visninger. Prøv å bruke #jobopening, #hiring eller lignende emneknagger, da de vil la kandidater som følger deg på sosiale medier kunne følge din bedrift og kan øke antall mulige kandidater. I september var #Ilooklikeanengineer en populær emneknagg for å eliminere seksuell ulikhet. Denne ideen ble generert av sikkerhetsselskapet OneLogin da de var på utkikk etter mulige kandidater for sitt nyetablerte selskap. Kvinner fra hele verden som jobbet eller studerte innen ingeniørfag brukte denne emneknaggen, så det hjalp selskapet til å rekruttere flere potensielle kandidater.

Bruk flere profesjonelle nettsteder
LinkedIn er et av de mest populære nettstedene som brukes av fagfolk, fordi det er mer orientert mot yrkesvirksomhet enn for samkvem for moro skyld. Men andre plattformer kan også brukes, la oss si at du leter etter en salgsansvarlig, en sveiser eller prosjektleder. Dra nytte av de forskjellige plattformer som tilbys. Forsøk å søke etter spesialiserte grupper på både LinkedIn eller Facebook siden mange bruker dem nå til dags.

Inkluder dine ansatte
I de fleste tilfeller vil en ansatt, selv om han eller hun følger sin egen bedrift, ikke være villig til å dele eller legge ut noe om sitt selskap, med mindre han blir bedt om å gjøre det. Sørg for at du forteller dine ansatte at du involverer dine ansatte i rekrutteringsprosessen, slik at de føler seg komfortabel med å dele selskapets innlegg eller stillinger, fordi de kan ha en venn, bekjent eller en slektning som kan være rett person til en jobb.

Bruk visuelle hjelpemidler
Har du profesjonelle fotografer eller bare folk som liker å ta bilder av god kvalitet på kontoret ditt? Bra, sørg for å dra nytte av det, oppfordre dem til å hjelpe bedriften. Ifølge en undersøkelse ville 53 % av folket helst velge et innlegg som har et visuelt innslag, fremfor de uten noe slikt. Samtidig åpnet 84 % av deltakere lenken da den hadde fått lagt til bilder. (Mer statistikk: http://corp-cdn.wishpond.com/wp-content/uploads/2013/01/Infographic.png) Dette viser at visuelle media gir mer verdi for ditt nettsted og jobbannonsene dine.

For å oppsummere, sørg for at du bruker sosiale medier på riktig måte fordi god bruk av den kan gi deg flere kunder, kandidater, oppmerksomhet og suksess, mens dårlig bruk av sosiale medier kan gi deg flere negative enn positive. Det er et veldig godt verktøy for rekruttering, markedsføring og salg, bare sørg for at du bruker det på riktig måte.

Hvis du mener at denne artikkelen kan være noe for dine venner og kolleger, så del den med dem. Takk!
Med deg på vårt nyhetsbrev

Lignende artikler