Atgal

De 3 beste måter å øke hotell- og restaurantkunderens anmeldelser: Handlingsstrategier

De 3 beste måter å øke hotell- og restaurantkunderens anmeldelser: Handlingsstrategier

Kundevurderinger er faktisk svært viktige for de fleste fordi det viser seg at flertallet av klienter pleier å lese og stole på dem før de besøker en bedrift. Anmeldelser gjort på nettet påvirker bedriftsrangeringen i søkemotorene (synligheten på Internett) som fører til hvilke søkeresultater som skal klikkes på eller ikke. Naturligvis tiltrekker det mer populære nettstedet flere kunder. Så la oss finne ut hvordan du øker nettanmeldelser og blir mer synlige i bransjen!

Sørg for at kundene dine har en positiv opplevelse

Prøv å tenke på hvorfor du mangler anmeldelser. Kanskje din restaurant har åpnet helt nylig og ikke så mange mennesker har besøkt den ennå, eller kanskje din restaurant er for middelmådig og det mangler noe unikt som ville inspirere en til å skrive en positiv anmeldelse? Uansett bør du legge inn innsats her. Kanskje du bør øke kvaliteten på maten din - tenk gjennom hvordan du kan få de spesielle deilige rettene til å smake enda bedre. Kanskje mangler det noen spesielle krydder, eller kanskje du kan bruke litt bedre produkter? Eller trenger du bare å endre formen eller fargen på tallerkenen? Vurder din stabs ytelse på nytt. Gi tips til servitørene dine, del en god artikkel, eller til og med en bok, om forbedring av kompetanse med dem. Kjenn miljøet ditt. Kanskje alt du mangler er å henge noen stilige bilder på veggene, eller plasserere en ekstraordinær plante i hallen. Slipp fantasien din løs!

Be om å tilbakemelding

Det som virker så naturlig og åpenbart for deg kan være helt uvanlig og nytt for andre. Likevel kan du endre det på bare et par minutter, kun ved å legge frem bestemte ting til kundene dine. Ja, jeg snakker om anmeldelser. La kundene dine vite om muligheten for å gi tilbakemelding på din nettside eller app. Ikke spør dem om det før de er ferdig med sitt hyggelige måltid. Be dem heller om å dele opplevelsen deres når de er i ferd med å forlate restauranten. Spør dem først om de likte maten og hele opplevelsen, og forklar dine gjester deretter at anmeldelsene hjelper andre kunder som søker etter dem til å få et iktig perspektiv på restauranten. For eksempel er det i hotellbransjen en veldig vanlig og effektiv praksis å sende dine tidligere gjester spørreundersøkelser på e-post. Undersøkelsen skal være kort, klar og designen skal se stilig og pen ut.  Fortell hvor lenge undersøkelsen vil ta (ikke mer enn 5 minutter) og sett en frist for det, fordi innsending innen en bestemt dato øker antall svar.

Bruk lojalitetsprogrammer

En av de litt mer åpenbare måtene å be om vurderinger på er ved å bruke en app. I dag brukes mobiltelefoner nesten like mye som datamaskiner, og noen vil til og med hevde at apper har blitt mer populære enn nettsteder siden det er lettere å få meldinger på appene, og de kan brukes til og med offline. I dag er det mulig å sette GPS-innstillingene dine slik at de finner deg de beste og nærmeste restaurantene til der du er, og slik at den sender den deg meldinger med sine tilbudene sine. Det er utrolig praktisk for folk som vandrer i byen, og som ikke er sikre på hvor de er på vei. Og hvis de velger din restaurant, vil de se meldingen eller varselet ditt som ber dem å gi tilbakemelding via appen.

Anmeldelser på nettet er regnes som personlige anbefalinger siden du vanligvis kan se brukerens navn eller deres sosiale medieprofil. Du kan til og med se hvor mange andre som "likte" eller reagerte på anmeldelsen, og danne deg din egen mening om stedet. Å legge inn en anmeldelse oppmuntrer andre til å dele sin erfaring, og jo mer positive vurderinger de mottar, desto bedre blir deres omdømme.

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai